Kek Milo Kukus

ihsan pic dr google....lupa nak ambil pic...

Maaf gambar sekadar hiasan je...aku xsempat nak ambil pic kek yg aku dah wat tu..tapi sebiji mcm ni la aku wat bentuknya...

Semuanya atas permintaan Asben aku wat kek ni. Dia memang xminat kek coklat. Aku dapatkan resepi ni dr google dan cuba wat. Cara wat memang senang sangat2. Jom ikut sukatan ni lak...

Bahan2nya:
-3biji telur (pukul telur dulu)
-2cawan tepung gandum (ayak dulu)
-1cawan minyak masak
-1cawan milo
-1cawan susu pekat
-1cawan gula kastor
-1/2 sudu kecil soda bikarbonat (ayak sama tepung)
-1 sudu kecil baking powder(ayak sama tepung)
-1cawan air panas

Cara buat lak:

- Milo, gula, susu pekat, minyak masak, dengan air panas masak sampai larut.
-masukkan telur dalam campuran milo pukul sampai kembang
-masukkan tepung dan sebatikan
-kukus selama 1jam...

Selamat mencuba!!!

Comments

Popular Posts